[Poland] Pospotkaniowe reminescencje

Tomasz.Kubik tomasz.kubik w pwr.wroc.pl
Pon, 22 Lis 2010, 08:34:58 EST

Witajcie,
Z małym opóźnieniem przesyłam ustalenia z ostatniego spotkania OSGeoPL, które odbyło się przy okazji hackfest QGIS we Wrocławiu.
Zapraszam do lektury i konstruktywnych wniosków.

Pozdrawiam,
Tomasz Kubik

1. Zastanawialiśmy się, jak z nieformalnej społeczności uczynić ciało formalne
   Powody:
        - argument w rozmowach o wyższości FOSS
        - możliwość uzyskania sponsoringu (własne konto?)
        - bycie partnerem w różnychprzedsięwzięciach
        - zabezpieczenie przed przejęciem lub złym wykorzystaniem nazwy
        - ...
   Propozycja:
   - przygotować szkielet "statutu"
   - zebrać informacje o formalnościach (przy zakładaniu organizacji "non-profit"
   - przygotować "formalne spotkanie założycielskie" (w myśl procedur z powyższego punktu)
   - rozesłać materiały do dyskusji

2. Stwierdziliśmy, że do promocji OSGeoPL i rozliczeń (rocznych) należy:
        - wprowadzić "obowiązkowe raportowanie", tj. zamieszczanie postów/wpisów na naszej stronie wiki
        - chronić publikowane materiały przez użycie Creative Commons (była to tylko sugestia)

3. Zauważylismy (tj. zauważyłem), że wkoło nas powstaje sporo projektów studenckich około gisowych, które giną bez śladu. Można do nich zaliczyć prace magisterskie i inżynierskie.
        Propozycja:
        - stworzyć repozytorium projektów studenckich (i nie tylko).