[Geoinquiets Barcelona] Free Access to Ordnance Survey Maps in April

Antonio Santiago asantiagop at gmail.com
Thu Mar 25 05:13:52 EDT 2010

Jo no ho veig tan clar Ernest tot depend de com es vengui o ens ho venguin.

Personalment crec que lo que es fa amb diners publics ha de ser public. Els
derivats generats per tercers poden ser com diguim els tercers.
Com a terces podem estar nosaltres com a usuaris, persones del carrer o una
empresa que es dedica a fer negoci aportant alguna cosa mes (una millora en
la dada o un cert valor agefit).

Jo ho veig una mica com algunes llicensies del software lliure, es lliure
pero qui vuilgui ho pot vendre (aixó si troba algu que li compri). En aquest
cas grans exemples son Redhat o Suse, que venen un suport o un "afegit"
sobre un sistma lliure que que no te sentit vendre.

Amb les dades seria lo mateix, si les entitat publiques disposen de sistemes
per oferir les dades, no es tan facil que tercers puguin vendreles quan la
gent les pot obtenir gratis.
Podria donar-se el cas que una entitat oferis les imatges de forma
"sencilla", per exemple mitjançant FTP i fitxers tiff o sid, i el valor
afegit d'una empresa fos prepara tot l'entorn e infrastructura perque els
seus clients accedisin via WMS. Aixó si que ho podrien vendre.

Oscar, respecte a lo del mapa seria molt interesant, aviseu si comenceu cap
pagina a la wiki.