[Geoinquiets Barcelona] RE: interessant exemple de heatmap

Oscar Fonts oscar.fonts.lists at gmail.com
Tue May 11 04:41:45 EDT 2010

-vaja, jo dient "cloropleta", i resulta que és "coropleta". No he
trobat però cap dels dos termes als diccionaris ni de la RAE ni de
l'IEC.

I què tal "piropleta especulativa"? :D

Ernest, la 'neogeografia' està plena de coses que fan esgarrifar els
experts, començant per la 'projecció' de Google Maps. I ningú ja no és
conscient dels errors que arrossega, ni de la història que hi ha al
darrera. En Paul Ramsey (PostGIS) ens en parlava: "Why your data
sucks" [3]. Però és el preu per la seva popularització, em temo.

En tot cas, per 'heatmap' jo entenia la representació colorimètrica
d'una variable contínua (aka ràster), i tindria l'origen en les
imatges de l'infrarroig llunyà en fals color que serveixen per
determinar la temperatura d'una escena [1] (veure llei de Planck). El
nom de 'heatmap' deu haver reeixit perquè la metàfora visual de 'zones
calentes' funciona molt bé. Que bé s'ho passen els companys de la
meteo amb els seus 'cors vermells' al ràdar!

Per cert, també hi ha aplicacions 'neogeogràfiques' que generen aquest
tipus de mapes continus a partir de dades tabulars: Geocommons [2].

Slt.

[1] http://www.predictive-maintenance.com/images/1PDS2394820938409238402new-2.jpg
[2] http://www.omaruddin.com/2007/06/01/geocommons-google-maps-mash-up-with-heat-map-technology/
[3] http://en.oreilly.com/where2010/public/schedule/detail/14606