[Geoinquiets Barcelona] projectes europeus desconeguts ?

Oscar Fonts oscar.fonts at gmail.com
Wed Nov 3 10:50:33 EDT 2010

Home, el factor d'eficiència sol ser baix.

Però des de la UJI he tingut la oportunitat d'anar al darrer meeting
d'un d'aquests projectes, EuroGEOSS, i he vist coses que, sense tenir
clara la seva utilitat immediata, són molt potents i innovadores -- em
sembla que la I+D va d'això.

Per exemple, partint d'un dataset o un tema d'interès, descobrir
datasets relacionats navegant per un arbre semàntic multilingüe,
càrrega del dataset, geoprocessament distribuït en base a algoritmes
de natura heterogènia, i republicació dels resultats amb generació
semiautomàtica de metadades i càlcul de propagació de la qualitat. Tot
en plataforma web, des d'un browser. Probablement pateixi els mateixos
problemes que discutiem l'altre dia: escala a entorns de producció
reals? Se'n farà prou marketing? Probablement no, però són proves de
concepte que podria reaprofitar la indústria, perquè el "know how" és
públic.

I una altra iniciativa interessant vista a EuroGEOSS: http://geo-wiki.org/
Compara tres cobertures raster mundials d'usos del sòl, et destaca on
són les discrepàncies, i, recolzat en imatge aèria i material
crowd-sourced, pots re-classificar els troços de terreny que coneixes.
Feina de xinos. La idea és quantificar terres potencialment
cultivables a l'Àfrica.

Slt,

Oscar.