[Geoinquiets Barcelona] de sòlids, líquids i gasos

David Nogué dnogue at planol.info
Mon Aug 8 06:18:50 EDT 2011

Bon dia companys,

la reunió amb en Guimet serà molt interessant.

com a soci d'ACTIG, participant de la junta i també com a seguidor de
Geoinquiets, veigs possibilitats molt interessants en la interacció.

d'entrada, diria que són coses perfectament complementàries, simbiòtiques.

Geoinquiets i ACTIG desenvolupen activitats i funcions completament
diferents dins del món geogràfic català.

Algunes coses d' ACTIG estan més consolidades, són més sòlides en el seu
funcionament com a associació (pagament de quotes, càrrecs dins de la
junta, etc.).

Geoinquiets, per la seva banda, té una freqüència i una regularitat en
la programació d'activitats molt més sòlida que ACTIG.

ACTIG, a banda de les juntes, de la setmana del Fòrum TIC-SIG i d'alguna
activitat esporàdica, no ha mantingut una activitat sostinguda que
impliqui setmanalment o mensualment a tots els socis.

Per tant, tot són possibilitats obertes a explorar.

Un bon punt de partida podria ser fer extensiva la llista de correu de
Geoinquiets a tots els socis d' ACTIG, de manera que puguin seguir-la i
participar-hi espontàniament.

I Geoinquiets podria fer servir alguns recursos d'ACTIG com és ara el
Fòrum TIC-SIG i el GlobalGEO com a plataforma de difusió de les seves
inquietuds geogràfiques.

Tal com ho veig, i resumint de forma gràfica, quasi grollera:

els socis d'ACTIG, institucions i empreses principalment, disposen de
poc temps i això ho supleixen amb desplegament de recursos financers
(fira, estands, fòrum, etc.).

en canvi, Geoinquiets és ric en recursos humans però no té finançament
com a tal que permeti muntar esdeveniments més potents.

El què dèia, hi ha necessitats complementàries per a l'assoliment d'un
objectiu comú:

mantenir en òrbita les TIG-SIG catalanes.

Si fem bé la feina, combinant recursos complementaris, en poc temps
podríem expandir-ho com si fos un gas :-)

David Nogué