[Geoinquiets Barcelona] Dades obertes

Alexandre Nobajas nobita64 at yahoo.com
Sat Feb 12 11:48:29 EST 2011

Doncs bé, sembla que no cal que escrigui gaire de la jornada d'ahir perquè va tenir força repercussió a la premsa: http://www.lavanguardia.es/internet/20110212/54114005322/liberando-datos-para-construir-ciudades-mas-inteligentes.html
Només dir el que ja sabíem, que als USA ens porten anys d'avantage a causa de la seva diferent política de dades, que a Europa hi ha iniciatives puntuals potents de caire sobretot municipal i que a casa nostra la cosa pinta pitjor. Exemple espectacular: a Washington DC la informació criminal es publica a temps real!
Val a dir que la sensació final que em vaig endur ahir de la xerrada va ser que que les dades s'acabin obrint a Catalunya és qüestió de temps i que pot ser que aviat ens enduguem sorpreses grates, sobretot tenint en compte la quantitat de personalitats amb responsabilitats públiques que hi havia ahir a la sala.
De totes les xerrades, la més interessant va ser la d'en Peter Corbett, qui va explicar com obtenir resultats de la obertura de dades mitjançant concursos d'apps. Un dels conceptes més interessants que va oferir va ser el de "civic innovation network", on un grup de ciutadans (geoinquiets?) creen aplicacions, utilitats i serveis a partir de les dades obertes estalviant molts diners a l'administració. El dubte que em va quedar va ser quin seria el paper de l'empresa privada en tot això, ningú ho va mencionar.
Aquí poso alguns dels enllaços que em van semblar més interessants:
http://www.appsfordemocracy.org/http://www.appsfordemocracy.org/guide-to-creating-your-own-apps-for-democracy/http://areyousafedc.com/http://www.wayfindermobile.com/http://www.seeclickfix.com/citizenshttp://civiccommons.org/
Salut!