Re: [Geoinquiets Barcelona] Allò de l'ego

Raf Roset rafroset at gmail.com
Tue Feb 15 06:23:59 EST 2011

Molt interessant !

Dos apunts breus:
1) l'exemple clàssic que no menciones: TomTom Map Share. Et venen el mapa
navegable i les actualitzacions anuals, però no et desconten res ni et
reconeixen la feina que fas quan els subministres voluntàriament edicions i
canvis. I TomTom s'estalvia feina que reparteix en forma de dividends entre
els accionistes. Resultat net: les contribucions dels usuaris han baixat ja
que se senten enganyats.
2) Entre les motivacions dels usuaris hi ha també el poder fer allò que els
productors tradcionals no fan, ja sigui per lentitud (les administracions)
com per criteris econòmics (les empreses privades). Arribar on els altres no
arriben, ocupar nínxols buits. Aquí tant les administracions com les
empreses privades estan badant, ja que són sectors molt específics on
podrien desenvolupar activitat, i per tant mal que bé generar ingressos
(directes, o indirectament per estalvi).

Raf