[Geoinquiets Barcelona] la font de les dades

Jaume Figueras i Jové jaume.figueras at upc.edu
Wed Feb 16 15:20:02 EST 2011

Hola,

l'ICC no vol donar cap dada a OSM, farà 3 mesos que vaig demanar de
tornar a parlar amb ells d'aquests temes OSM i encara espero resposta.

El 23 us parlaré d'un projecte que vem fer amb l'AMB on vem transformar
tot el seu carrerer a OSM i el dibuixàvem etc. Var anar tot molt bé i
amb molts bons resultats a més a més les dades OSM eren editables. Els
problemes són 2:

1.- Fer comunicació admin<->usuaris bidireccional és relativament
complexe i vol temps i paciència.
2.- Voluntat política de alliberar dades i usar FOSS [1], un dels majors
problemes a l'acabar el projecte era que els servidors OSM que vem
muntar a AMB funcionaven en linux i no en window$.

I el tema de 'regalar' dades el tinc travessat, que l'AMT 'donés' tota
la informació de bus, metro, fgc, tram i rodalies a google [2] i no
tingui la decència de publicar els GTFS és una vergonya.

[1]
http://blog-idee.blogspot.com/2011/01/cyclestreets-vs-parlamento-britanico.html
[2]
http://blog-idee.blogspot.com/2010/11/datos-para-el-pueblo-pero-sin-el-pueblo.html

J.

On 02/16/2011 08:08 PM, Raf Roset wrote:
> i l'experiment Port-ICC amb participació (sw?) de Wikiloc que va
> presentar Guimet en nom de Llopart a FOSS4G, no anava precisament d'això
> ? Em sembla recorda vagament que era un intercanvi de dades més o menys
> automatitzat i rigurós entre dues o tres administracions....
>
> I per que ICC no ha proporcionat a OSM cap dada ? De la mateixa manera
> que han regalat la orto a Google, no podrien passar els vials (o
> altres/més capes) del topo5m a OSM i donar una bona empenta al projecte ?
>
> Raf

Jaume Figueras i Jové
Ubuntu User #14347 - Linux User #504317

Universitat Politècnica de Catalunya
Departament d'ESAII
Edifici TR11
Rambla Sant Nebridi, 10
08222 TERRASSA
Telf: +34937398621 (intern UPC: 98621)
Mòbil: +34650756456 (intern UPC: 44785)
Fax: +34937398628 (intern UPC: 98628)

Centre de Simulació i Optimització de Processos Logístics (LogiSim)
http://logisim.fib.upc.es

Enginyeria de Sistemes, Automàtica i Informàtica Industrial (ESAII)
http://webesaii.upc.es

Universitat Politècnica de Cataluyna
http://www.upc.edu