[Geoinquiets Barcelona] WFS-T i altres dubtes

Adrià Mercader amercader.dev at gmail.com
Mon Feb 28 04:20:47 EST 2011

Bones,
Pel que comentes, l'aspecte "geo" del projecte és només una petita
part del projecte que tens entre mans!

> (a) L'esquema de la BD ja està fet i per fer la inserció de geometries la
> idea és emprar l'estàndard WFS-T, ¿amb Geoserver? ¿alternatives? ¿qué és el
> més usual? ¿Coneixeu projectes similars?.
Geoserver  és amb diferència l'opció més usada per implementar WFS-T.
L'alternativa més solvent que conec és TinyOWS
(http://www.tinyows.org/). Per temes d'arquitectura i requeriments,
està pensat per acompanyar MapServer, però no crec que tingui ni molt
menys la base d'usuaris que té Geoserver. I si realment els
requeriments d'edició de geometria són molt senzills es pot estudiar
crear una API REST-ish que parli GeoJSON

GET <servidor>/proveidors (+filtres) - Torna col·leccions d'elements
GET <servidor>/proveidors/<id> -

> (b) Tinc experiència amb OL però encara no m'he ficat amb geoExt, ¿val la
> pena ? opineu.
Personalment, crec que ExtJS (i GeoExt) són molt interessants per a un
tipus concret d'aplicació, més aviat tècnica, on necessites una UI
avançada i similar a una aplicació d'escriptori. Estic d'acord amb el
Lluís, dóna un cop d'ull a la pàgina d'exemples per veure si algun
dels "widgets" o de les classes et seria molt útil pel que tens
pensat. Pels requeriments que comentes, potser seria interessant donar
un cop d'ull abans a un framework web de més alt nivell que t'ajudi a
gestionar usuaris, pàgines, etc. Això també pot influir a l'hora
d'escollir geoext o un altra llibreria amb una corba d'aprenentatge
més baixa com jQuery.

--

Adrià Mercader