[Geoinquiets Barcelona] Proposta 'findeosmero' - Sud

Jaume Figueras i Jové jaume.figueras at upc.edu
Tue Mar 1 05:20:34 EST 2011

Hola,

doncs us presento la meva proposta de cap de setmana OSM:

La idea és fer un cap de setmana de treball sobre OSM. Aquesta vegada
l'enfocament serà 100% pràctic, ja que la part teòrica ja la vaig
presentar el dimecres passat.

Per aquest cap de setmana jo proposava anar a la Conca de Barberà,
concretament a L'Espluga de Francolí amb extensió a Montblanc, Vimbodí i
Prades. Els motius són:

1.- La meva família és originària de Montblanc i per tant és una zona
que em conec una mica.
2.- És una zona on hi ha molt poca cosa feta en relació a la quantitat
de punts d'interès
3.- És una zona molt variada on es poden fer mapes tant de zona rural,
com cultural, com de muntanya, com de ciutat permetent anar a fer mapes
però també tenir altres activitats.
4.- La varietat de coses a fer permet que gairebé tothom es pugui sentir
còmode: els urbanites poden anar a Montblanc i l'Espluga, els
muntanyencs a caminar a la serra de Prades, als ciclistes tant poden fer
BTT com carreteres, als culturals tenen un magnífic museu de vida rural
a l'Espluga, als religiosos tenen Poblet i Sta. María de Montblanc, els
sibarites tenen molt bons restaurants i cooperatives amb excel·lents
vins i olis, etc...

La idea de treball seria:

1.- Fer una sessió introductòria de la recollida de dades, us del GPS i
marcatge dels punts d'interès. Ús de Walking Papers.
2.- Planificació de zones, formació d'equips de treball i divisió del
treball.
3.- Treball de camp.
4.- Edició amb Potlatch i JOSM.
5.- Resultats.
6.- Treball de camp.
7.- Refinament.

Per fer tot això ens allotjaríem a l'Alberg de la xarxa de Gencat que hi
ha a l'Espluga (concretament a les Masies). És un alberg gran amb zones
de jocs per si veniu amb nens i el preu és assequible. Hi ha bones
comunicacions per carretera i fins-hi tot es pot arribar en tren a
Montblanc (no sé si a l'Espluga tb).

Els punts 1, 2, 3 i 4 ens ocuparien tot el dissabte i el 5, 6 i 7 mig
diumenge.

Dit tot això, el lloc és francament el de menys la zona del Ripollès
(bressol de Catalunya) proposada a la reunió pel Vitor és igual de
vàlida pels nostres objectius.

Salut!
--
Jaume Figueras i Jové
Ubuntu User #14347 - Linux User #504317

Universitat Politècnica de Catalunya
Departament d'ESAII
Edifici TR11
Rambla Sant Nebridi, 10
08222 TERRASSA
Telf: +34937398621 (intern UPC: 98621)
Mòbil: +34650756456 (intern UPC: 44785)
Fax: +34937398628 (intern UPC: 98628)

Centre de Simulació i Optimització de Processos Logístics (LogiSim)
http://logisim.fib.upc.es

Enginyeria de Sistemes, Automàtica i Informàtica Industrial (ESAII)
http://webesaii.upc.es

Universitat Politècnica de Cataluyna
http://www.upc.edu