[Geoinquiets Barcelona] Proposta 'findeosmero' - Sud

Jaume Figueras i Jové jaume.figueras at upc.edu
Tue Mar 1 07:31:40 EST 2011

Hola,

On 03/01/2011 12:42 PM, Raf Roset wrote:
> Potser no tothom podrà destinar-hi el cap de setmana sencer, i per tant
> hi haurà gent de dissabte i gent de diumenge. Es un entrebanc ? Si ho he
> entès bé el dissabte seria "restitució" i el diumenge "edició" ?.

restitució? edició? sóc informàtic i no geògraf :P no sé què és
restitució. Jo pensava més en elements bàsics, carrers, camins,
carreteres, punts d'interès, edificis, etc. quan deia edició (punt 4) i
per refinament (punt 7) pensava més en números d'edificis, us del sòl,
rutes i relacions entre elements de la cartografia feta el dia anterior.

> Quanta gent cal que vingui "equipada": portàtils, GPS, andròmines
> vàries.... ? Si no cal un gadget per barba potser seria més fàcil que
> s'hi apuntés més gent.

Tothom amb tot :D depèn dels equips de treball i els equips de treball
depenen dels gustos de cadascú. Jo penso en que entre els assistents
hauríem de dir què ens interessa més i fer compatible el lleure amb els
mapes. Així podríem fer l'equip sibarita: que vagin apuntant els
restaurants, horaris, web, tipus de cuina que vagin a les cooperatives,
etc. i quan sigui l'hora de dinar sabran a quin restaurant anar o
s'hauran comprat un pa, un oli i uns tomàquets de collons a Vimbodí, una
mel i un mató boníssim a Prades i un embotit de PM a no sé on i s'ho
fotràn en un 'merendero' i tindran tota la informació apuntada. L'equip
de museistes poden anar als 2/3 museus de la zona (el de la vida rural,
a l'espluga, al de la vil·la de montblanc) que disfrutin veient coses,
però que quan tornin tinguem tota la informació necessària dels museus,
horaris, accessibilitat, si fan visites guiades o no, etc.

En definitiva, que ens agrupem o anem sols a fer una activitat que ens
agradi, en gaudim i alhora ens apuntem tanta geo-informació com puguem.
Així pot ser divertit, per que si anem tots, a agafar noms de carrers
per l'espluga o montblanc pot ser molt tediós i avorrit. I de moment,
l'objectiu és anar a aprendre una mica més d'OSM, no fer un mapa
exhaustiu de tot...

El que serà vital és que tothom digui en què li vindria de gust fer per
poder planificar els equips i les geo-tasques amb antel·lació (preparar
quina informació s'ha de recollir, zones on anar, etc.) per no perdre
temps ni fer la feina dues vegades. De joves segur que hem perdut moltes
hores a la porta d'un bar discutint: i ara on anem? Doncs això no hauria
de passar en aquesta sortida.

Així doncs necessitem tants GPS + Portàtil com equips fem. Jo puc dur un
garmin de muntanya + un telf android + un telf windows mobile 5.0 que
podem fer servir de GPS (els telf, es queden sense bateria massa ràpid)
i puc portar tb 2 portàtils (linux) i un netbook (tb linux).

> L'Alberg serviria tant d'allotjament com de HQ ? Tenen wifi, endolls,
> taules, etc com per organitzar el treball de gabinet ? O caldria buscar
> una sala de treball ?

Si. Tenen sales i wifi, el que no he fet és contactar encara amb ells,
per tant no sé si ens farien pagar pel seu us. Segurament algun €
addicional s'hauria d'esquitxar. Potser en això la proposta d'en Vitor
és molt més flexible.

Salut!
--
Jaume Figueras i Jové
Ubuntu User #14347 - Linux User #504317

Universitat Politècnica de Catalunya
Departament d'ESAII
Edifici TR11
Rambla Sant Nebridi, 10
08222 TERRASSA
Telf: +34937398621 (intern UPC: 98621)
Mòbil: +34650756456 (intern UPC: 44785)
Fax: +34937398628 (intern UPC: 98628)

Centre de Simulació i Optimització de Processos Logístics (LogiSim)
http://logisim.fib.upc.es

Enginyeria de Sistemes, Automàtica i Informàtica Industrial (ESAII)
http://webesaii.upc.es

Universitat Politècnica de Cataluyna
http://www.upc.edu