Re: [Geoinquiets Barcelona] día de la interoperabilidad, ¿publicar datos sin licencia es la solución?

geo inquiet geoinquiet at gmail.com
Fri Mar 18 18:47:47 EDT 2011

Sense parlar de lleis, però parlant de fets, és innegable que els serveis
WMS han permès l'accès a les dades de moltes institucions, i és clar que
l'usuari se n'ha beneficiat abastament. Va ser el primer pas quan ara fa deu
anys poca gent parlava de dades obertes (almenys en el nostre entorn) i en
aquell moment a molts els va semblar que perdien el seu negoci (i poder).

Avui però, si la revolució geospatial ha de ser plena necessita serveis més
enllà dels serveis WMS. Necessita vector, topologies, routing, fences
virtuals... Avui un servei WMS des d'una Mapping Agency ja no és suficient!
... per això ja tinc google maps i sucedanis.

Dades obertes a cartografia avui vol dir "SÍ rotund", no "si però no". Diré
més, ja no es tracta d'obrir nomès les dades, sinó a més d'afegir TOT el
know how de les Mapping Agency per servir aquestes per a que el màxim de
gent se'n pugui beneficiar! ...daus de brou, of course!

Marc