[Geoinquiets Barcelona] mapes amb R

Alexandre Nobajas nobita64 at yahoo.com
Mon Oct 10 16:31:36 EDT 2011

Ara fa un temps em vaig dedicar a fer mapes amb R, i la conclusió a la que vaig arribar és que al pan pan y al vino vino. R és un programa/llenguatge estadístic, que amb uns quants tweaks es pot fer servir en cartografia, però a base de gruar. Amb aplicacions dissenyades expressament per a fer mapes es poden obtenir els mateixos resultats d'una manera més fàcil i efectiva.

Dit això, R és un llenguatge 100% obert i amb milions d'usuaris, pel que evoluciona molt depressa. Estan sortint complements i extensions continuament, algunes cartogràfiques molt interessants com les que s'han posat a la llista, pel que d'aquí poc temps és possible que sigui una alternativa tangible a certs programes sig.

Àlex