Re: [Geoinquiets Barcelona] éxit 22 de setembre

Oscar Fonts oscar.fonts at gmail.com
Fri Sep 23 08:07:58 EDT 2011

Hola,

Perdoneu, tinc manies amb la paraula "crowdsourcing". De formes de
producció/consum (=ús) d'informació descentralitzada (=col·laborativa)
n'hi ha també entre institucions, empreses (amb la vènia de l'Ernest)
i societat civil (=ciutadans organitzats i amb objectius concrets, no
"crowd" en plan rebelión de las masas antiauthoritativas). Per obrir
el focus, contemplaria casos d'èxit de col·laboració en xarxa,
multinivell, oberta, amb diferents agents més o menys formals, que
hagin aportat valor afegit del fet d'escapar del model monolític,
unidireccional i de parcelació estanca. Encara que no siguin
estrictament experiències de "crowdsourcing" (="els usuaris m'omplen
la BDD").

Alguna idea més que va sortir per al fòrum:

 - Outreach / sortir del nostre "small world": ens tenim molt vistos.
Parlar per a no tècnics, no geos.
 - Internacionalització: portar gent, conèixer projectes de fora. Sóm
i serem, ai las! Però el món es gran i ple d'oxigen.
 - (In)formar sobre llicències obertes / estàndard.

Per cert, provocateurs: http://geoglobaldomination.com/

Oscar.