[Geoinquiets Barcelona] SmartCities - Geoinquiets i ACTIG

Raf Roset rafroset at gmail.com
Fri Jul 13 12:55:04 PDT 2012

Abans de res: gràcies Carles per l'oferiment !!!

Enric, tots,

m'he mirat el programa (no n'hi ha) d'Smartcityexpo, i pel que sembla ho
organitza Fira, com els altres grans congressos. La meva sensació
(segurament equivocada) és que hi haurà dos tipus d'assistents:
- els de la corbata que aniran a vendre vés-a-saber-què
- els de la corbata que hi aniran pre treure'n rèdit polític.
No tinc res en contra de cap dels dos grups, però són gent amb els que no
m'hi faig.
I per altra banda jo aquells dies treballo, i per la meva feina no està
justificat que assisteixi a un congrès com aquest. I, lamentant-ho molt, no
m'ho prendré dels dies de vacances.
Què vull dir amb tot això? Que no veig la manera d'encaixar-hi com a
geoinquiet individual.

Però em sembla bé fer propostes, i més si no les he de dur a la pràctica:
- no he sabut trobar al programa la discussió sobre altres models de
transport ni ITS ni res semblant. Tots els temes de mobilitat contemplen el
cotxe, i no crec que sigui una aposta tant segura com era temps enrere.
- no he sabut trobar cap tema sobre people-as-sensors, i el "profit" (entès
com a dades-informació i no com a diner per munyir als particulars) que
se'n pot treure
- tampoc he sabut trobar res sobre comunitats de ciutadans/passatgers,
crowdfunding i aplicacions socials per millorar la mobilitat bottom-up (i
no top-down com el congrés sembla que predica)
- em sembla que no he vist res d'opendata, ni tampoc de rawdata. De veritat
que algú es planteja fer alguna cosa "smart" amb dades captives?
- i la part geo la veig escassa

Em sembla bé dedicar-hi una estona dimarts, però trobaria exagerat
hipotecar la reunió de dimarts discutint només aquest tema. Quant
Geoinquiets estan disposats a escriure un pòster o una presentació? Quants
altres Geoinquiets pensen anar al congrés? Mmmmm, no veig gaire mans
aixecades......

Pel que a les accions de Geoinquiets que proposes, SI a totes. Però les
podrem fer aquell mateix mes en competència directa amb el megacongrés i no
quedar-no, sols, els de sempre?
Descartats setembre per precipitat i desembre per curt, només queden els
mesos d'octubre i novembre per organitzar alguna cosa geoinquiets sonada.
I a mi especialment m'agradaria que algú organitzés (ja sé com van aquestes
coses i em comença a fer mal el llom de les bastonades) la 1a trobada de
Geoinquietos Hispania amb el tema central de UAV/drones, el crowdfunding i
les aplicacions socials (tinc una idea molt bona, si algú té calers per una
startup), un taller hands on de "ballon cartography" i xerrades de tots
tipus i colors. Tot concentrat en un sol dia d'activitats, per fer-ho tant
compacte com possible i que pugui venir molta gent (sense corbata of
course).

Apa, ens veiem dimarts. Recordeu que és a la Moritz (molta cervesa) i que
hi ha molts temes a l'agenda (molta feina), per tant digueu a casa que
tornareu tard...molt tard.