[Geoinquiets Barcelona] Mapes col•laboratius

DanielPrats prats.daniel a gmail.com
dim des 2 05:11:37 PST 2014

+2 pel Jorge.

De: barcelona-bounces a lists.osgeo.org [mailto:barcelona-bounces a lists.osgeo.org] En nombre de Enric Rodellas
Enviado el: dimarts, 2 de desembre de 2014 10:16
Para: Geoinquiets Barcelona
Asunto: Re: [Geoinquiets Barcelona] Mapes col•laboratius

+1 pel Jorge Sanz

El dia 2 desembre de 2014, 9:38, Jorge Sanz <jsanz a osgeo.org <mailto:jsanz a osgeo.org> > ha escrit:

> Jorge Sanz:

> Exacte! Això mateix proposavem l'altre dia a la sala d'actes de l'ICgC --
> mentre ensenyavem una foto del Gollum [1].
> Instamaps és una eina collonuda, i seria un honor poder aportar alguna
> coseta, o ampliar els seus usos.
> Què en pensen els geostarters? I els seus jefes? Veurem algun dia el seu
> compte de github?
> No conec ningú que vulgui innovar i no tingui uns quants repositoris de codi
> compartit -- fixeu-vos en ESRI [2].
>
> Salut i crítica, però per avançar!!!

> [...]

No cal dir que lliurar software de manera seria es una tasca complexa
i desagraïda en general. Es una aposta que necessita d'un suport
polític important per que ficar el codi en un repo es lo fàcil, lo
difícil es atendre les propostes de col·laboradors. Al lliurar codi es
creen expectatives que molt sovint no estan planificades en cap
pressupost i acaben per frustrar als que volen participar, o
directament acaben en forks descoordinats que provoquen una dilució
dels esforços.

Òbviament estic a favor de lliurar el software, però per que no quede
com els típics portals d'open data vuits, fa falta una planificació i
pressupost. Hi ha molta gent per ahi que sense voler dona la impressió
de que el software lliure es com "tu regales el codi i «la cumunitat»
te fa el manteniment gratis". Com si els desenvolupadors dinaren
commits xD

Però bé, ojalá totes les administracions lliuraren el codi per
defecte, encara que després se'n oblidaren d'ell!!

Salut!!

--
Jorge Sanz
http://www.osgeo.org