[Geoinquiets Barcelona] Atles climàtic digital Catalunya

Farre Huguet, Daniel daniel.farre a gencat.cat
dim feb 20 00:18:07 PST 2018

Gràcies Oscar pel l’enllaç, és molt interessant, mostra la precipitació mitjana anual del període 1961-1990, encara que el servei no funciona temporalment i no puc descarregar les dades. He enviat un mail per veure si és un problema temporal o no o si em poden passar la informació. Tampoc sé la resolució del mapa....

Jo he trobat aquest mapa climàtic. És de tota la península ibèrica, cobreix el període entre 1951-1999 i la resolució és 200m (lo més detallat que he trobat).
http://www.mapama.gob.es/es/ceneam/recursos/pag-web/conservacion/atlas.aspx

Es curiós que en general hi ha poca cartografia sobre aquest tema i la que hi ha és molt antiga...

Daniel Farré Huguet
Unitat SIGPAC
Servei de Control Integrat i Pagaments
Adreça de correu: daniel.farre a gencat.cat<mailto:daniel.farre a gencat.cat> | web: http://agricultura.gencat.cat/sigpac

De: Barcelona [mailto:barcelona-bounces a lists.osgeo.org] En nom de Oscar Fonts
Enviat: 8 febrer 2018 16:03
Per a: Geoinquiets Barcelona
Tema: Re: [Geoinquiets Barcelona] Atles climàtic digital Catalunya

En shapefile a partir d'aquí:
http://territori.gencat.cat/ca/01_departament/12_cartografia_i_toponimia/bases_cartografiques/medi_ambient_i_sostenibilitat/atles-climatic/

T'obre l'hipermapa, llavors cliques a "Mostra opcions de la capa" => "Opcions d'exportació" =>  "Descarrega shapefile".

[Imágenes integradas 1]

Les especificacions:
http://www.ide.cat/content/download/77922/673048/version/3/file/especificacions_atles_climatic_v1_0_20170710.pdf

Tot un exemple paradigmàtic de com excel.lim els giseros publicant dades.
Tampoc intenteu cercar per "atles climàtic" al catàleg de la IDEC. ;)

Altres coses encara més obscures:

Els MMZ de l'atles climàtic (té pinta de ser antic, sí):
http://www.creaf.uab.es/miramon/CAT/MMZ.htm

El sevei WMS que publica això mateix:
http://www.opengis.uab.es/cgi-bin/ACDC/MiraMon.cgi?SERVICE=WMS&VERSION=1.1.0&REQUEST=GetCapabilities

L'històric dels últims 10 anys, en PNG (raw data pa qué):
http://www.meteo.cat/wpweb/climatologia/el-clima-ahir/historic-cartografia-climatica/historic-de-mapes-de-lany-pluviometric/

Salut,

Oscar.

Bon dia companys

Volem trobar cartografia sobre precipitació mitjana anual a Catalunya dels últims anys (a partir del 2000). És per ficar-la en un model que farem amb les dades del sentinel. A Dades obertes només hi ha una predicció del propers dies. I la gent del CREAF sembla que ha fet alguna cosa però no està ben explicada i tampoc està actualitzada. Al meteocat tampoc he trobat res. Em sembla molt raro...

Algo sap algo més sobre on puc trobar aquesta informació ?

Moltes gràcies,
Dani-Elena