[Croatia] Lokalizacija - početak

Dražen Odobašić dodobas at geoinfo.geof.hr
Mon Feb 20 09:00:44 EST 2012

Pozdrav,

na subotnjem valu, konačno sam sve posložio lokalizacijski poslužitelj.
http://lokalizacija.geoinfo.geof.hr čak i registracija funkcionira nakon
malog patcha sustava.

Radi se o Pootle (http://translate.sourceforge.net/wiki/pootle/index)
softveru s većinom softvera o kojem Pootle ovisi. Osim toga, posložen je
i 'amaGama' poslužitelj s tzv. 'prevoditeljskom memorijom' koji će za
neki izraz predložiti moguće 'prijevode' ili bar slične izraze. Također
su uvezeni i često izrazi informatičkog rječnika sa
http://wiki.open.hr/wiki/Projekt:Informati%C4%8Dki_rje%C4%8Dnik koji se
predlažu uz trenutni izraz koji se prevodi.

Osim toga kako bi se osigurala konzistentnost prijevoda vodit ćemo popis
često korištenih izraza na http://piratepad.net/dtwuuysyQH Kasnije ću
taj popis pretvoriti u tzv. Terminology koji će se koristiti prilikom
lokalizacije.

Prije početka prevođenja, svakako pročitajte, a pogotovo obratite pažnju
na plurale i kontrolne znakove:
* http://www.ubuntu-hr.org/wiki/KakoPrevoditi
* http://www.ubuntu-hr.org/wiki/Kategorija:Izrazi
*
http://wiki.open.hr/wiki/Projekt:KDE_lokalizacija/softver#Lokalize_-_prevo.C4.91enje
* http://wiki.open.hr/wiki/Projekt:KDE_lokalizacija/smjernice

Nakon što se prijavite potrebno je odabrati QGIS projekt
http://lokalizacija.geoinfo.geof.hr/hr/qgis/qgis_hr_HR.ts/translate/
nakon čega možete predlagati prijevode. QGIS je djelomično preveden,
koliko znam, trudom kolege Jankovića, ali prijevodi nisu konzistentni.

Proces lokalizacije je sljedeći:
1 lokalizacija izraza (predlaganje novih prijevoda)
2 revidiranje izraza (pregled svih prijedloga i prihvaćanje)
3 testiranje izraza u softveru (goto 1)
4 slanje prijevoda upstream, odnosno u projekt

Osim QGIS-a moguće je prevoditi i Gajim (Jabber chat client) koji
sređujem neko vrijeme, pa ako ste zainteresirani :)

Pokušajte prevoditi, pa ćemo organizirati maraton revidiranja/testiranja...

Dražen