[Dutch] RE: Bespreking: concept versie bidbook FOSS4G2010

Dirk Frigne dirk.frigne op dfc.be
Di Nov 11 00:23:42 PST 2008

Marc,

Ik was van plan ook op de vergadering aanwezig te zijn.

Aangezien 11 november in België een vrije dag is, en mijn gezin een paar
weken geleden reeds claimden om er een familiedag van te maken (ik heb 3
puberende dochters, dus een familiedag is eerder exceptioneel en moet
gekoesterd worden …), was mijn voorstel om in de voormiddag Utrecht te
bezoeken en in de namiddag nog iets leuks te doen.

De idee die erachter zat was duidelijk: ondertussen zou ik de meeting kunnen
bijwonen, en kon ik mijn verplichtingen nakomen, zowel naar familie als naar
de engagementen die ik opgenomen heb.

Dit werd echter minder en minder evident naarmate 11/11 naderde. Mijn vrouw
kon ik nog overtuigen (beter een dagje mee naar Nederland, dan weer een
dagje alleen thuis, vermoed ik …), maar de kinderen waren veel meer to the
point:

Er is blijkbaar niets te beleven in Utrecht!

Bij deze wil ik me ook te verontschuldigen voor mijn afwezigheid straks.

Hierbij toch nog eens een oproep om nog eens ernstig na te denken over de
plaats waar we de conferentie willen laten doorgaan. Wanneer mijn kinderen
niet geprikkeld worden om een dagje naar Utrecht te komen, dan zal dit
eveneens gelden voor alle potentiële OSGeo-ers die we in 2010 verwachten.

Ik weet wel, de content en het weerzien van collega ontwikkelaars is zeker
een reden, maar we mikken op een groter publiek dan enkel de hard core. Als
we business mensen willen aantrekken, al dan niet vergezeld van hun partner,
dan moeten we zorgen dat het aanbod aantrekkelijk genoeg is.

Kaapstad en Victoria spreken zeker tot de verbeelding, Sydney is al op het
randje, maar Utrecht, out of all places.

Ik denk dat we minstens Amsterdam op de affiche moeten zetten, of een andere
historische stad die zelf ook iets te bieden heeft. Een stukje uit een
toeristische site spreekt over volgende: (http://www.europetourism.ca/
eerste hit via google ‘Europe tourism’)

Als steden worden Amsterdam, Rotterdam en ‘s-Gravenhage genoemd.

The Netherlands

The Netherlands (Holland), on the coast of the North Sea, is twice the size
of New Jersey. Part of the great plain of north and west Europe, the
Netherlands has maximum dimensions of 190 by 160 mi (360 by 257 km) and is
low and flat except in Limburg in the southeast, where some hills rise to
300 ft (92 m). About half the country's area is below sea level, making the
famous Dutch dikes a requisite for the use of much land. Reclamation of land
from the sea through dikes has continued through recent times. All drainage
reaches the North Sea, and the principal rivers—Rhine, Maas (Meuse), and
Schelde—have their sources outside the country.

Als ik op aan andere Nederlandse toeristische site kijk
(http://us.holland.com/ ) , zijn de attracties: muziek, dans, club Arena,
musea in den haag, en de zee.

Utrecht wordt niet vermeld.

Als ik dezelfde informatie over België opvraag:
(http://www.visitflanders.com/ ) (alsof ik van canada zou komen)

Onder what to do:

-          Art & Architecture

-          Beer lovers

-          Chocolat lovers

-          Belfries & Beguinias

-          Castles & Gardens

-          WWI & WWII

-          Jewish Heritage

-          Jewels

Conclusie: ik zou zeker voor een attractieve stad gaan zoals Amsterdam.
Eventueel kan ‘het geeks event’ vooraf wel op een andere plaats doorgaan.
Voor het mainstraim business event moeten we alle troeven bovenhalen. My 2
cents.

Sincerely,
Dirk Frigne

Geosparc - under construction