[Dutch] voorstel osgeo.nl prezi op GIN symposium afgewezen (en wat strategische overpeinzingen)

Raymond Nijssen r.nijssen op terglobo.nl
Do Aug 2 13:07:38 PDT 2012

GJ,

Het vormen van een chapter heeft toch het resultaat dat er enige
samenhang tussen "ons" ontstaat?

Ik heb niets tegen esri hoor, doe ermee wat je wil, bezoek die
evenementen wanneer je wil etc. Doe ik zelf ook. Maar ik stoor me eraan
dat esri de laatste tijd het woordje open wel heel vaak noemt (als in
"wij gebruiken open data", "wij ondersteunen open standaarden" en
"schrijf gerust wat open source plugins voor onze software") terwijl al
hun software gesloten is. Dat wekt de verkeerde indruk bij klanten die
voor open source willen/moeten kiezen. Dat wil ik niet nog meer in de
hand werken door open source te gaan promoten op esri-evenementen en
eigenlijk ook niet door esri-mensen te laten spreken op open source
evenementen.

Mijn persoonlijke mening natuurlijk!

Groet,
Raymond