[SPAM]Re: [Dutch] Kadaster biedt per 1/1/2012 een aantal gegevenverzamelingen aan als 'open data'.

Frank Steggink steggink op steggink.org
Wo Jan 4 12:34:54 PST 2012

On 4-1-2012 21:18, Marc Coevoet wrote:

> Iedere keer iets aanvragen met foromulier, maximum 10km2 voor topo25 ...
>

> ze hebben er wel zin in, administratie ...
>
> het is niet zoals op
> http://libremap.org/data/
>
> maar dat is de VS ...
>
> Zouden ze na 500 aanvragen alles zo vrijgeven?
>

> Nu heb ik wel Frankrijk (1/25000) (1/100000) en Belgie (1/50000)
> (1/5000) als jpg/tiff/geotiff of ecw voor tomtom ...
>
> oa be op http://dl.free.fr/getfile.pl?file=/6SPQnQJn
> fr 1/100k op http://dl.free.fr/getfile.pl?file=/b6oXJTbf
>

> Marc

Wel nee, de BRT-data kan gewoon landelijk opgevraagd worden. Ik kreeg
Top10NL (vector), Top25raster en de toponamen (helaas in Esri personal
Geodatabase formaat) compleet binnen. Ik vraag me trouwens af of ze
iedereen een unieke WeTransfer-link gaan sturen. Dat kan ik me niet
voorstellen. Het is ook niet nodig, omdat de data CC-BY is, dus gewoon
verder gespreid kan worden. Ik vraag me trouwens af hoe dit in
verhouding staat tot het voorbehoud dat ze doen m.b.t. het
databankenrecht. Dan hadden ze beter voor de ODbL kunnen kiezen, of een
eigen licentie kunnen gebruiken.

Frank