[Dutch] OSGeo aanwezig op de AGIV trefdag 29 nov.: org, niet .nl

Gert-Jan van der Weijden geejee op dds.nl
Wo Okt 17 15:03:33 PDT 2012

Donderdag 29 november heeft de jaarlijkse AGIV-trefdag plaats, in het ICC in
Gent.

De AGIV is ruwweg de Vlaamse GeoNovum, misschien wel wat aangevuld met de
niet oubollige stukjes GIN.
Ik vind het spijtig dat "mijn" gemeente Den Haag niet in Vlaanderen ligt,
want de organisatie komt op mij bijzonder sympathiek over (ik zal het maar
bekennen: ik ben Belgofiel, zat daarom de Rode Duivels gisteren te
supporteren).
Die AGIV-trefdag is een soort van GIN-congres, maar dan vele minder gericht
op de geodesie en veel meer op toepassingen. Met ook een beurs en, net als
op het komende GIN symposium, ook korte sessies. Bij GIN heten die
marktpresentaties, bij de AGIV een "Speeddatum Forum". Kijk, dat spreekt mij
aan!

Op het congres sprekers uit binnen- en buitenland (over het geoportaal van
Luxemburg, over "Geopunt" het Vlaamse PDOK).

Maar vooral ook: om 15.00 een workshop "Open Source GIS technologieën" door
Jan de Moerloose en Frank Maes van osgeo.org  (en van geosparc: een club die
commerciële support op geomajas aanbiedt. Waarna aansluitend (om 16.00) de
borrel losbarst.

Ik heb het vermoeden dat Jan en Frank nog niet weten dat osgeo.be en
osgeo.nl één zijn. (die osgeo.be ff snel registreren trouwens).
Lijkt me leuk om een trein met supporters af te vaardigen! En met Jan, Frank
en de andere aanwezigen door te akkeren over de (Nederlandstalige)
samenwerking over de grenzen heen. Is vanuit de Big City nét in een dag te
doen (V 6.16 A'dam, A 8.44 Gent, 5 min. lopen naar het ICC, start programma
9.00).

Groet,

GJ

meer info op http://www.agiv.be/gis/diensten/?catid=191