[Dutch] OSM gegevens importeren in PostGIS

Willy Bakker friesewoudloper op gmail.com
Do Mrt 14 12:38:08 PDT 2013

Hallo allemaal,

Kunnen jullie mij helpen met het importeren van OpenStreetMap gegevens van
het Lauwersmeergebied in een PostGIS database?
Ik heb PostgreSQL 9.2, PostGIS 2.0 en osm2pgsql (6-2-2013) geïnstalleerd en
het bestand netherlands-latest.osm.bz2 gedownload van
http://download.geofabrik.de/europe/netherlands.html.

Ik heb eerst geprobeerd om in pgAdmin III een database (osm) aan te maken
en vervolgens via dit commando de gegevens te importeren:
osm2pgsql.exe --bbox 6.2936,53.3333,6.3143,53.3453 -c -d osm -U postgres -W
-H localhost -P 5432 c:\temp\netherlands-latest.osm.bz2

Ik krijg dan de volgende foutmelding:
osm2pgsql.exe: illegal option -- W
Usage error

Ik heb het nog eens geprobeerd en daarbij de --bbox optie weggelaten, maar
dat geeft hetzelfde resultaat.

Ik heb vervolgens deze handleiding gevolgd:
http://skipperkongen.dk/2011/01/20/how-to-import-open-street-map-data-into-postgresql/
Ook in dit geval krijg ik dezelfde foutmelding.

Wie weet wat ik verkeerd doe?

Vriendelijke groet,

Willy Bakker