[Dutch] even aftasten: workshop TileMill @osgeo.nl dag 2013?

Gert-Jan van der Weijden geejee op dds.nl
Zo Sep 8 04:59:08 PDT 2013

Hallo TileMill-ers,

De stichting OSGeo.nl en het OTB van de TU Delft
<http://www.otb.tudelft.nl/>  organiseren op 13 november bij de Faculteit
Bouwkunde <http://www.bk.tudelft.nl>  de OSGeo.nl dag 2013. De succesvolle
eerste editie vorig jaar <http://www.osgeo.nl/osgeonl_dag_2012.html> , met
circa 150 bezoekers, maakte duidelijk dat er een grote behoefte bestaat aan
informatie over techniek, toepassingen op het gebied van open source geo
software, de mogelijkheden die dat biedt voor het benutten van open data en
de rol van open standaarden daarbij. Dit krijgt een vervolg in de OSGeo.nl
dag 2013. De komende weken wordt er een attractief programma ingevuld, van
belang voor zowel ontwikkelaars en software-architecten als eindgebruikers
van open geo. Daarbij is er aandacht voor toepassingen op het gebied van
onder meer stedenbouw, hydrologie en databeheer en het gebruik van
basisregistraties (BAG, BGT, Top10NL). Naast keynotes en presentaties
voorziet het programma in een drietal workshops waarin we zelf direct met
open source geo aan de slag gaan.

Als mogelijk onderwerp voor een van die workshops heb ik "TileMill" op het
oog. En niet alleen omdat de 2 logo's zo mooi samengaan ;-)

https://encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSXzMfSv5EL6YDX-UPAXekR
9-djVczoyxaCl3H2U9SFXxfXXdlhhttp://www.osgeo.nl/media/Logo-osgeo.png

Ik zie jullie namen her-en-der in TileMill verband voorbij komen, daarom aan
jullie de vraag of je iemand weet (en je mag het zelf zijn!) die op 13
november in Delft voor pakweg 35 personen in 90 minuten een workshop
TileMill kan en wil houden. Als jullie spontaan aanbieden om gezamenlijk die
35 man/vrouw in de TileMill geheimen in te voeren is dat natuurlijk helemaal
mooi.

Groet!

GJ

Ps1: Op de Duitstalige zusterconferentie in juni dit jaar heeft Stefan
Keller een anderhalf uur durende workshop TileMill gehouden, ik vraag Stefan
nog even naar zijn ervaringen daarmee.

Zie http://giswiki.hsr.ch/Workshop_TileMill

en
http://www.fossgis.de/konferenz/2013/programm/track/Workshops%20%28bezahlt%2
9/512.de.html

Ps2: Een andere workshop die we op het oog hebben is QGis, daarnaast zijn
"iets met OpenStreetmap" en "GitHub voor dummies" mogelijke
workshoponderwerpen.

Suggesties voor combinaties van deze thema's zijn uiteraard ook welkom!

Ps3: Ook als jullie geen workshop geven zijn jullie op 13 november welkom in
Delft. Houdt de berichtgeving op http://www.osgeo.nl/ in de gaten!