[Dutch] NGR BAG geocoder

Gert-Jan van der Weijden gert-jan op osgeo.nl
Vr Sep 26 05:55:54 PDT 2014

Ik zal nog eens even achter onze PDOK vrienden aanjagen.
Op de klantendag in juli werd namelijk een voor (door?) de politie gemaakte
uitbreiding op de geocoder gemaakt, waarin ook POIs (points-of-interest)
werden meegenomen.
Zie pag. 3 van het concept-verslag van het klantenpanel:
http://www.geonovum.nl/sites/default/files/20140702%20Verslag%20klantenpanel
%20PDOK%20-%20INSPIRE%20v06.pdf.

Met vriendelijke groet,

Gert-Jan

-----Oorspronkelijk bericht-----
Van: dutch-bounces op lists.osgeo.org [mailto:dutch-bounces op lists.osgeo.org]
Namens Rein van 't Veer
Verzonden: vrijdag 26 september 2014 14:26
Aan: Jan Boonen; dutch op lists.osgeo.org
Onderwerp: Re: [Dutch] NGR BAG geocoder

Beste Bart en Jan,

Veel dank voor de reacties, dat is nuttige informatie. Ik heb inmiddels ook
iemand gesproken bij E-id die mij meer gaat vertellen over bij wie ik kan
zijn - maar ik zal de beperkte uptake en aanstaande vervanging van OGC OLS
in overweging nemen hierbij. Ik begrijp van E-id dat de IPR voor de NGR BAG
geocoder bij het Kadaster liggen.

Ons doel is tot een open source infrastructuur te komen (naar Nominatim kijk
ik met enige regelmaat) die ook historische aanduidingen kan geocoderen.

Misschien kan ik de vraag algemener stellen: heeft iemand een goede tip voor
een open source geocoder? Geonames vind ik te strikt - er zit geen 'fuzzy'
tolerantie op die de BAG geocoder wel zo mooi doet - Google, Bing en
OpenCage zijn niet FOSS...

Met vriendelijke groet,

Rein van 't Veer
Technisch Projectmedewerker | Technical Officer

Aanwezig: ma-di-wo-vr
t: 070-3140324