[Dutch] Vraagje over postgis

Just van den Broecke just op justobjects.nl
Zo Sep 28 12:18:32 PDT 2014

Hoi Henk,

Ik werk altijd graag met Postgres VIEWs. In feite stel je dan een query
beschikbaar als nieuwe afgeleide tabel. Voordeel is dat je geen
expliciete UPDATE nodig hebt op de prullenbakken tabel. In jouw geval
zou bij het plaatsen van een punt (record) in prullenbakken automagisch
het evt groenvlak in de VIEW zichtbaar worden. Nadeel kan performance
zijn bij complexe queries maar dat valt in dit geval mee met spatial

Zie Postgres doc:
http://www.postgresql.org/docs/9.3/static/sql-createview.html dus wordt
dan iets als:

CREATE VIEW prullenbakken_met_groenvlakken AS
select *
from prullenbakken
join groenvlakken1
on st_intersects (prullenbakken.geom, groenvlakken1.geom)
where discipline = 'Prullenbakken';

prullenbakken_met_groenvlakken is dan je nieuwe "Tabel".

groet,

Just