[Dutch] Historische data

Edward Mac Gillavry emacgillavry op hotmail.com
Za Aug 29 07:45:46 PDT 2015

Ha Luuk,

Op http://www.gemmeentegeschiedenis.nl gebruiken we die dataset van DANS. Ook kaarten van NL per jaar. Kijk bij RCE voor atlas vd verstedelijking. Die heeft contouren NL steden. Niene Boeijen heeft hiervan een animatie gemaakt:

http://nieneb.github.io/verstedelijking/

Benieuwd wat je gaat maken!

Groetjes,

Edward

Date: Fri, 28 Aug 2015 16:44:11 +0200
From: luuk.schaminee op gmail.com
To: dutch op lists.osgeo.org
Subject: [Dutch] Historische data

Ik ben op zoek naar shapefiles met steden, gemeente- en provinciegrenzen voor de periode 1940-1945. Is er iemand die toevallig weet waar ik dit kan vinden?
Bij DANS heb ik wel shapefiles met gemeente- en provinciegrenzen gevonden. Dus ik zoek nu nog de steden, maar alles wat nog meer te vinden is is mooi meegenomen.

Luuk