[Dutch] Postcodegrenzen

Richard Duivenvoorde rdmailings op duif.net
Zo Feb 8 08:15:44 PST 2015

On 07-02-15 15:05, Bart van den Eijnden wrote:
> Esri NL kaart het probleem ook aan op hun blog:
>
> http://blogs.esri.nl/515/

Leuk, ik ben wel benieuwd HOE precies... Ziet er in de blog wel uit als
een heel selectief stukje :-)

Ik heb http://duif.net/pc6/ even in laten zoomen op precies hetzelfde
stukje. Ben erg benieuwd hoe het buitengebied eruit ziet bij jullie....

maar 100% vlakdekking helemaal geautomatiseerd voor Nederland EN mooie
eenvoudige vlakken, bruikbaar voor een choropleet: dan verdien je een
appeltaart vind ik.

misschien moet ik er maar een prijsvraag van maken: de eerste die een
'mooie' topologische opendata pc6 levert krijgt een warme appeltaart van
me, MITS er ook bij wordt gezegd hoe het is uitgevoerd, en dit
reproduceerbaar is.

OPENdata zou niet alleen moeten gaan over of je het gratis
weggeeft of als service aanbiedt, in mijn definities is openheid en
uitwisseling van kennis en gebruik minstens zo belangrijk (zie bv het
http://www.nlextract.nl/ van Just als een ideaal voorbeeld).

Maar laten we vooral doorgaan met proberen tot een mooie dataset te komen!

Groetjes,

Richard Duivenvoorde