[Dutch] Postcodegrenzen

Just van den Broecke just op justobjects.nl
Ma Feb 9 01:52:37 PST 2015

On 08-02-15 17:15, Richard Duivenvoorde wrote:

> OPENdata zou niet alleen moeten gaan over of je het gratis
> weggeeft of als service aanbiedt, in mijn definities is openheid en
> uitwisseling van kennis en gebruik minstens zo belangrijk (zie bv het
> http://www.nlextract.nl/ van Just als een ideaal voorbeeld).
>
> Maar laten we vooral doorgaan met proberen tot een mooie dataset te komen!

Agree ;-). Idee: NLExtract GitHub+website gebruiken om de "formules"
(SQL, Python etc) om tot PC-geodataset te komen en
http://data.nlextract.nl voor downloads?
https://github.com/opengeogroep/NLExtract

Ahem, NLExtract is niet "mijn" project hoor! Er zijn meerdere (14)
committers en het project is open om juist dit soort "extracties" en
"ontsluitingen" te doen op ruwe overheidsdata.

groet,

Just