[Dutch] trein van/naar FOSSGIS Münster

b.j.kobben op utwente.nl b.j.kobben op utwente.nl
Ma Feb 23 08:59:52 PST 2015

En let op: Er zijn twee reisroutes: Via NS internationaal zie je als route
de Intercity Internationaal richting Berlijn, overstappen in Rheine op de
trein naar Münster. Gaat een paar keer per dag. Maar je kan ook (elk uur,
zie de normale reisplanner) met de intercity naar Enschede en daar de
boemel naar Münster nemen.

Let dan op dat de trein Enschede-Münster een Deutsche Bahn trein is, en
het vaak het goedkoopste is om met de OV-chip tot Enschede te reizen en
dan in Enschede uit de Duitse kaartautomaat (op het station, maar ook in
de trein) een kaartje te trekken. Vooral als je met meerdere bent: een
"NRW Schöner Tag Ticket" kost voor 2-5 personen 42 Euro (per 5 personen,
dus nog geen 8,50 pp), kun je hele dag  mee door heel NordRhein-Westfalen
(train, tram & bus). Kun je trouwens ook via internet kopen: www.bahn.de >
Angebotsberatung > Laündertickets. En dan NRW kiezen...

Barend

--
Barend Köbben
Senior Lecturer ­ ITC-University of Twente