[Dutch] Dutch Verzamelmail, Volume 55, Nummer 2

Barent Brouwers barent.brouwers op gmail.com
Do Jul 2 12:43:54 PDT 2015

Oracle Spatial is voor mij ook alweer een tijdje geleden, maar wat ik me
nog kan herinneren zijn een paar dingen sowieso heel belangrijk :
1. primary keys voor alle tabellen
2.    nauwkeurig invullen van

Update the USER_SDO_GEOM_METADATA view. This is required
-- before the Spatial index can be created. Do this only once for each
-- layer (that is, table-column combination; here: COLA_MARKETS and SHAPE).

INSERT INTO user_sdo_geom_metadata
    (TABLE_NAME,
     COLUMN_NAME,
     DIMINFO,
     SRID)
  VALUES (
  'cola_markets',
  'shape',
  SDO_DIM_ARRAY(   -- 20X20 grid
    SDO_DIM_ELEMENT('X', 0, 20, 0.005),
    SDO_DIM_ELEMENT('Y', 0, 20, 0.005)
     ),
  NULL   -- SRID
);

3. spatial indexen op spatial velden  Klinkt triviaal,
maar een foutje is zo gemaakt, toch ?

Met vriendelijke groet,

Barent Brouwers

Smart Software Solutions