[Dutch] WFS retourneert altijd nul lijnen

steggink op steggink.org steggink op steggink.org
Vr Jun 5 02:13:44 PDT 2015

Hoi Willy,

Ik heb geen Autodesk Map, dus ik weet niet of dit een oplossing zal
zijn voor je probleem, maar het viel me op dat de onderste twee URL's
geen versienummer bevatten. Kun je aan de url een version=1.0.0
parameter toevoegen en kijken of dat helpt? (Waarschijnlijk niet,
aangezien punten en vlakken wel werken...)

Verder bevat de eerste url version=1.1.1. Dit is een WMS-versienummer,
maar geen WFS-versienummer. Dit zou 1.0.0 of 1.1.0 moeten zijn. Aan de
2e URL zou je in principe nog service=WFS moeten toevoegen.

Ik heb ook de DescribeFeatureType requests bekeken van de betreffende
lagen. De tweede (die wel werkt) bevat gml:GeometryPropertyType en de
overige (waarvan 1 wel werkt en 2 niet)
gml:MultiLineStringPropertyType. Hier zal het waarschijnlijk niet aan
liggen. Ik heb niet naar de data zelf gekeken.

De laatste 2 URL's zijn toevallig van MapServer en de eerste 2 URL's niet.

Hier zijn voor de volledigheid alle DescribeFeatureType URL's om zelf
te bekijken:
1.
http://geodata.nationaalgeoregister.nl/digitaaltopografischbestand/wfs?version=1.0.0&request=DescribeFeatureType&typeName=lijnen
2.
http://portal.prvlimburg.nl/geoservices/cultuurhistorie?VERSION=1.0.0&SERVICE=WFS&REQUEST=DescribeFeatureType&typeName=cultuurhistorische_elementen_l
3.
http://geoservices.provincie-utrecht.nl/arcgis/services/wfs_r01_ro_volkshuisvesting/MapServer/WFSServer?version=1.0.0&service=wfs&request=describefeaturetype&typename=Utrecht_Science_Park_Lijnen
4.
http://geoservices.provinciegroningen.nl/ArcGIS/services/OpenData1/MapServer/WFSServer?version=1.0.0&service=wfs&request=describefeaturetype&typeName=RoutesFietsknooppuntennetwerkGroningen

Het laatste featuretype bevat base64Binary. Of dat gaat werken, weet
ik niet, maar het 3e featuretype bevat dit niet.

Groeten,

Frank Steggink