[Dutch] BAG & landsgrens bepaling

Sebastiaan Couwenberg sebastic op xs4all.nl
Do Jun 18 07:39:17 PDT 2015

Hartelijk dank voor de feedback allen.

On 06/18/2015 01:38 PM, Jan-Willem van Aalst wrote:
> Ja, de grenspalen zijn beschikbaar in de Top10NL, als
> inrichtingselement_punt.

Ik zal mijn top10nl database weer eens van verse data voorzien zodat ik
met de actuele data aan de slag kan.

> Op www.opentopo.nl (800 en 1600 pix/km) kun je zien dat die in het algemeen
> ook exact op de BRK landsgrens staan. JE kunt daar ook zien dat de BAG
> woonplaatsgrenzen netjes conform de BRK gemeentegrenzen zijn.

Van de klagende mapper heb ik de grenzen uit de Duitse open data
ontvangen, ik erg benieuwd hoe goed die overeenkomen.

> Wat landsgrens overstijgende afstemming betreft: ik weet dat Ben Bruns van
> het Kadaster regulier contact heeft met zijn evenknie in Nordrhein-Westfalen
> en Niedersachsen. Dat betekent niet dat er afspraken zijn over aanduiding
> van de landsgrens. Bij de Dollard/Eems hebben we ook nog steeds een verschil
> van mening met onze oosterburen...

Het Dollard grensgeschil is notoir. In OpenStreetMap hebben we zodoende
beide interpretaties in gebruik. De boundary relatie voor Duitsland
gebruikt de Duitse visie, en de relaties voor Nederland en het
Koninkrijk gebruiken de Nederlandse visie op basis van de BAG woonplaats
grenzen.

Mvg,

Bas

--
 GPG Key ID: 4096R/6750F10AE88D4AF1
Fingerprint: 8182 DE41 7056 408D 6146  50D1 6750 F10A E88D 4AF1