[Dutch] vanmiddag: gebruikersoverleg BAG

steggink op steggink.org steggink op steggink.org
Di Jun 30 03:16:33 PDT 2015

Betekent dit niet dat er panden zijn die opgeknipt moet worden? Dat
lijkt me niet gewenst, of je moet een extra niveau toevoegen, bijv.
"Panddeel". Een pand bestaat uit meerdere panddelen. Die kunnen een
attribuut "bovengronds" of "ondergronds" hebben. Je zou dit ook kunnen
gebruiken voor het opdelen van huizenblokken in het bezit van
woningbouwverenigingen in afzonderlijke huizen, of flats in meerdere
portieken. Voor appartementen heb je 3D nodig.

In Utrecht en ongetwijfeld ook elders zijn voorbeelden te vinden van
panden die deels bovengronds en deels ondergronds zijn:
1. Reyer Anslostraat / Pieter Bernagiestraat: dit is een pand dat
bestaat uit meerdere rijtjes huizen bovengronds en een grote
parkeergarage ondergronds.
https://bagviewer.kadaster.nl/lvbag/bag-viewer/#?geometry.x=136637.07066895&geometry.y=454380.74873412&zoomlevel=13&objectId=0344100000058605&detailsObjectId=
2. De huizen met werfkelders die onder de straat lopen, langs de grachten.

Ook met 3D kom je er niet zomaar, tenzij je een heel nauwkeurig
terreinmodel hebt, waarmee je de 3D panden kunt intersecten.

Groeten,

Frank