[Dutch] OpenTopo nieuwste ervaringen

Di Mrt 3 06:45:25 PST 2015

Ik heb zojuist een issue in NLExtract geopend, zie
https://github.com/opengeogroep/NLExtract/issues/138 en verder
hieronder. Dus: denk dat MULTIPOLYGON als POLYGON wordt geïnterpreteerd.
Dank voor meedenken. Groet,

Just

uit NLExtract/issues/138:

"Dit issue kwam op bij het prepareren van de OpenTopo 2015R2 release,
gebaseerd op de PostGIS dump van Top10NL release feb 2015 op
http://data.nlextract.nl. Dit is de eerste Top10NL release waarin
vlakken zitten voor Geografischgebied objecten (voorheen alleen
punten/labels). ....

Het zichtbare probleem is dat er bebouwde kommen lijken te zijn
weggevallen, dus vermoeden is dat een MULTIPOLYGON als POLYGON
geïnterpreteerd wordt.

In PostGIS zijn nu alle Geografischgebied_vlak objecten van type
POLYGON. De GML levering feb 2015 zal moeten worden bestudeerd of er
toevallig een MULTIPOLYGON (MultiSurface) bij zit.

De definitie in de Top10NL GML voor Geografischgebiedzegt:

      <element name="geometrieVlak" type="gml:GeometryPropertyType"
minOccurs="0"/>

Dat is nogal vaag, want kan elk geometrie-type zijn. In de meeste
classes in Top10NL is een geometrieVlak een gml:SurfacePropertyType, dus
POLYGON in PostGIS. Een POINT kan het nooit worden, want zou labelPunt
zijn, een LINESTRING lijkt mij ook niet, dus waarom zo moeilijk met een
gml:GeometryPropertyType?

In eerdere Top10NL versies kwamen alleen labelPunten (POINT) voor als
Geografischgebied, nooit vlakken.

Ik denk echter dat Gebouw_vlak, Registratiefgebied_vlak MULTIPOLYGON
moeten worden. Dat deed ik in verleden voor Top10NL naar INSPIRE
harmonisatie. (gaf ik toen aan ogr2ogr mee) en dus nu ook
Geografischgebied_vlak blijkbaar......."