[Dutch] Met ogrinfo BAG WFS bevragen geeft niet het verwachte resultaat

Willy Bakker friesewoudloper op gmail.com
Za mei 16 01:40:10 PDT 2015

Van Wim Blanken heb ik inmiddels de tip gekregen om eerst de GDAL
library bij te werken naar de laatste stabiele versie (1.11.2,
released 2015/02/10).
Hiermee zijn de foutmeldingen verholpen. Bedankt Wim!
Nu krijg ik ook de extent van de BAG WFS service terug als ik het
ogrinfo commando uitvoer.

Wat ik nog steeds niet krijg, is een specificatie van het type
geometrie per laag.
Het ogrinfo commando retourneert nog steeds Geometry: Unknown (any)

Zou het aan de serverkant kunnen liggen?

http://geodata.nationaalgeoregister.nl/bagviewer/wfs?Request=DescribeFeatureType&Service=WFS&TypeName=viewer:woonplaats

retourneert namelijk

<xsd:element maxOccurs="1" minOccurs="0" name="geometrie"
nillable="true" type="gml:GeometryPropertyType"/>

Als ik de documentatie op
https://pdok-ngr-documentatie.readthedocs.org/en/latest/handleidingen.html#investigating-the-data-source-with-ogrinfo
lees, werd eerder wél het geometrie type per laag door de WFS
geretourneerd.

Vriendelijke groet,
Willy Bakker