[Dutch] PC6 kaart

Diethard Jansen diethard.jansen op gmail.com
Wo Nov 4 23:36:08 PST 2015

Geweldig dat er een gratis download bestaat van de postcodegebieden.

Maar wat ik helemaal super zou vinden wanneer er eveneens gepubliceerd zou
worden hoe deze precies tot stand is gekomen.
Wat is het achterliggende algoritme dat gebruikt is om van BAG + TOP10 de
postcodegebieden te genereren. Dan kunnen er ook evt. suggesties worden
gedaan om op punten deze verder te verfijnen. In dat geval kunnen we ook
spreken van een "open source" product, omdat het recept hoe je deze moet
bereiden dan bekend is.
De postcodegebieden kunnen dan ook vaker geproduceerd worden.

Het zou een geweldige toevoeging zijn voor de PDOK!

met vriendelijke groet,
Diethard

Op 4 november 2015 11:45 schreef Gert-Jan van der Weijden <gert-jan op osgeo.nl