[Dutch] Digitale Kadastrale Kaart polygonen

Martijn Meijers b.m.meijers op tudelft.nl
Di Apr 19 11:07:45 PDT 2016

Hoi,

De .gfs file aanpassen is volgens mij de meest handige optie.

"""
Starting with OGR 1.11, the <GeometryElementPath> and <GeometryType> can
be specified as many times as there are geometry fields in the GML file.
Another possibility is to define a <GeomPropertyDefn> element as many
times as necessary:
""" --- http://gdal.org/drv_gml.html

Nadat je ogrinfo een keertje gedraaid hebt, kun je zelf de .gfs file
bewerken. Het <GeometryType> element vervangen lijkt te werken bij mij.

Dit heb ik er voor in de plaats gezet:

"""
     <GeomPropertyDefn>
         <Name>geometry</Name>
         <ElementPath>begrenzingPerceel</ElementPath>
         <Type>Polygon</Type>
     </GeomPropertyDefn>
"""

En dan laadt de GML goed in QGIS (zie bijgevoegde schermafbeelding).

Zie ook:

https://twitter.com/bmmeijers/status/644501439625199616

Een andere optie is om zelf vanuit het schema te starten (de xsd) en aan
de hand daarvan een gfs file te maken.

Martijn