[Dutch] BAG geometrie ophalen obv adres

Rob van Loon rob.v.loon op gmail.com
Wo Jun 15 12:26:21 PDT 2016

Hallo,

Er staat mij bij dat het BAG adrespunt (verblijfsobject) niet per se binnen het BAG-pand moet liggen. Het zal vaak wel zo zijn, maar volgens mij dus niet per definitie. Misschien dat de echte BAG-experts daar een beter antwoord op kunnen geven.

Om van adres-punt naar BAG-pand te gaan heb ik een tijdje geleden een demo-webapp gemaakt. Die is gebaseerd op linked-data. Er is een test-server opgezet met een triple-store waar het BAG is ingelezen (vraag me niet welke versie precies). Via SPARQL is die te bevragen: geef een adres op en de geom van het pand komt retour. Het duurt wel even voordat je antwoord hebt: zeg 15 seconden wachten.

De applicatie is hier te vinden: http://borrob.github.io/LOD_example/ <http://borrob.github.io/LOD_example/>
Code staat op github: https://github.com/borrob/LOD_example <https://github.com/borrob/LOD_example>
De testserver http://almere.pilod.nl/sparql <http://almere.pilod.nl/sparql> met de triple-store wordt beheerd door het Platform Linked Data (http://www.pilod.nl/ <http://www.pilod.nl/>)

Nieuwsgierig geworden? Kom dan luisteren naar mijn verhaal hierover op de FOSS4G!

Groeten,

Rob.