[Dutch] project veilig backuppen

jan janwandelaar7 op hotmail.com
Wo Jan 31 10:21:11 PST 2018

Hallo,

Ik heb de laatste versie van QGIS geïnstalleerd op mijn Mac, hierin heb ik afgelopen jaar een redelijk omvangrijk project opgestart. Dit omvat verschillende lagen en database, ge-geofreerde foto’s, GPS data en diverse via PDOK ingeladen achtergrondkaarten.

Omdat ik bang ben dit kwijt te raken bij computerproblemen, probeer ik erachter te komen wat ik allemaal moet backuppen om bij een herinstallatie van mijn besturingssysteem zonder problemen weer verder te kunnen. Of het project over te zetten naar een Windows machine. Ik sla (denk ik) alle projectdata al op in een folder op een aparte harde schijf. Ook probeer ik alle ingevoegde foto’s en materiaal in deze folder te houden zodat de bestandsstructuur en verwijzingen gelijk blijven bij problemen.

Wat moet ik nu precies allemaal veiligstellen? Alvast enorm bedankt voor de moeite.

Met vriendelijke groet,

Jan