[Dutch] Botsende feestjes? Maptime summercamp vs FOSS4G Dar es Salaam

Caris M.A.C. (Thieu) mac.caris op zeeland.nl
Do Jun 7 00:44:40 PDT 2018

Dag allemaal,

Goed idee Erik, een summercamp! Ik ga dus niet naar Dar-es-Salaam, wel naar de foss4g.nl natuurlijk en misschien naar Portugal.

groeten,
Thieu

-----Oorspronkelijk bericht-----
Van: Dutch <dutch-bounces op lists.osgeo.org> Namens Just van den Broecke
Verzonden: donderdag 7 juni 2018 00:00
Aan: dutch op lists.osgeo.org
Onderwerp: Re: [Dutch] Botsende feestjes? Maptime summercamp vs FOSS4G Dar es Salaam

Beste Mensen,

Erik's originele email/oproep is weggevallen in de vele replies, maar goed wat reuring en meningen te zien!

Dus: er zijn deze zomer 4 belangrijke events. Als je begaan bent met Open Source Geo kan ik je aanraden bij minimaal 1, nee 2 events aanwezig te zijn:

1- 10/11 juli FOSS4G NL Almere (10 juli workshops, 11 juli conf) [1]
2- 17-19 juli FOSS4G EU Guimarães Portugal (25km van Porto) [2]
3- 27-31 aug FOSS4G Dar-es-Salaam [3]
4- zelfde week als FOSS4G Dar: MapTime SummerCamp Geofort

Waarom? Elk event, in mijn beleving, overstijgt altijd verwachting.
Blind staren op programma/sprekers? Al deze events zijn vooral een samenkomst van mensen die, divers, "iets" met Open Source Geo doen. De "overstijging" zit vooral buiten de "tracks" om: de lunches, borrels, social events, spontane ontmoetingen etc. Je vindt net degene die jou kan helpen bij je project, of andersom, tot "business deals".

Uiteraard nodig ik iedereen uit vooral op de FOSS4G NL [1] te komen.
Is maar 1x per jaar, de http://scanmail.trustwave.com/?c=8790&d=6dmY2919-izR1JcFeSTFTOI3MmmpAsSaMQGfIBIW9g&u=http%3a%2f%2fOSGeo%2enl Dag op GeoBuzz skippen we dit jaar.
Je zult spijt krijgen dat je er niet bij was.

De FOSS4G EU [2] heeft een heel eigen karakter zoals 2017 in Parijs.
Mensen uit elk land in Europa ontmoet: van Finland, Estland tot Portugal en Servië. Met plm 300 deelnemers net groot genoeg, niet massaal. En zeer betaalbaar (conf, vlucht, hotel of AirBnB) dit jaar in Portugal.

En als je niet in Dar [3] kunt zijn laat vooral Erik hier weten of je interesse hebt in het Summercamp.

Goed, ik hoop jullie in ieder geval te zien op FOSS4GNL. Ben zelf ook op FOSS4G EU en moet nog kijken voor eind aug.

[1] http://scanmail.trustwave.com/?c=8790&d=6dmY2919-izR1JcFeSTFTOI3MmmpAsSaMQWXcBdDqA&u=http%3a%2f%2ffoss4g%2enl
[2] https://scanmail.trustwave.com/?c=8790&d=6dmY2919-izR1JcFeSTFTOI3MmmpAsSaMVObdxJD9g&u=https%3a%2f%2ffoss4g-europe%2eosgeopt%2ept
[3] https://scanmail.trustwave.com/?c=8790&d=6dmY2919-izR1JcFeSTFTOI3MmmpAsSaMQDLJBEeog&u=https%3a%2f%2f2018%2efoss4g%2eorg