[Dutch] FOSS4G NL / europe 2020

Erik Meerburg erik op geo-academie.nl
Za Sep 28 23:59:54 PDT 2019

Nou,

Ik kan natuurlijk ook alleen als persoon reageren (zeker omdat ik geen
bestuur ben), maar ik zie het wel serieus anders dan Barend. En wellicht
heeft dat er ook mee te maken dat ik bij de meeting in Boekarest was die
over de FOSS4G.EU ging.

De status is in mijn beleving niet dat we een keihard dichtgetimmerd bid
moeten doen op 1 oktober. Als dat het geval was zou ik er nu ook minder
positief in staan, maar de organisatoren hadden niet zoveel te eisen: er
was geen enkel bid binnengekomen. Wat volgens mij de bedoeling is is nu
aangeven dat we in principe een FOSS4G.eu willen organiseren. Een van de
belangrijke zaken daarbij is of we voldoende menskracht bij elkaar
kunnen krijgen om dit te regelen. Ik denk dat GJ dat met de gedane
toezeggingen wel heeft geregeld. Er mag meer bij, maar met vijf kom je
heel ver.

Qua locatie zitten we inderdaad wel met een puntje, dat is nog niet heel
zeker. Ik ben daar wel positief over, juist omdat we dat mogelijk met
een aantal andere partijen in een gelijktijdig evenement kunnen doen, en
de uitbater niet een commerciële toko is. Ik heb er alle vertrouwen in
dat als GJ zegt dat het er goed uitziet dat inderdaad zo is.

En natuurlijk gaat dat wat kosten. Maar daar staat tegenover dat de
financiële bijdrage van de deelnemers ook op een ander niveau ligt dan
bij de Nederlandse FOSS4G. Volgens mij zijn dit soort evenementen
financieel dus goed te doen. Daar zie ik vooralsnog geen vervelende
drempels.

Kortom, ik denk dat het een uitstekend idee is dat GJ aan OSGeo.org
aangeeft dat we /in principe/ in 2020 een Europese FOSS4G willen
organiseren. Dat we nog in gesprek zijn met de locatie (die nieuw is) en
met partners (OpenState e.d.) en daarom ook nog geen definitief bid
kunnen doen. Mocht een ander land dat al wel kunnen dan mogen ze
(vermoed dat dat niet het geval is). Maar dan houden we de weg open, met
voldoende voorbehoud voor als het écht niet lukt.

Lekker druk jaar: QGIS Contributor meeting, FIG-feestje, FOSS4G.EU...

Groet,
Erik.

Erik Meerburg
06 - 2816 7631
erik.meerburg op landgoed.it
https://landgoed.it
LandGoedLogo <https://landgoed.it>
/Unieke Masterclass 23 september op GeoFort
Cartographic Skills in QGIS door *Kurt Menke*
Auteur van onder andere Discover QGIS 3.X /