[OSGeo Suomi] Vuosiraportti 2009 ja toimintaa 2010

Ari Jolma ari.jolma at gmail.com
Thu Jan 21 03:19:49 EST 2010

Hei,

Kirjoitin OSGeo Suomen toiminnasta pienen raportin OSGeon wikiin:
http://wiki.osgeo.org/wiki/Annual_Report_2009

-- Onneksi sitä oli jonkun verran, eli lähinnä tuo ProGISsin kanssa
tehty kevätseminaari.

En ole enää ProGISsin hallituksessa, joten en myöskään ole järjestämässä
uusia seminaareja sitä kautta.

En laittanut mitään näkymää tämän vuoden tapahtumiin. Omasta puolestani
voisin kertoa, että olen menossa puhumaan OSGIS 2010 konferenssiin
Nottinghamiin(1) juhannuksena (viime vuonna pidin siellä workshopin) ja
sitten olen valmistelemassa Gironaan kahden viikon kesäkoulua(2)
heinäkuun alussa, jossa käytetään vapaita softia
paikkatietojärjestelmien rakentamisessa. Suomesta k.o. kurssille pääsee
muuten viisi opiskelijaa -matkat ja ylöspito maksetaan ja siitä saa
opintoviikkoja- joten kiinnostuneet voisivat ottaa yhteyttä minuun
(laitan kyllä piakkoin virallisemman ilmoituksen eri puolille).

iEMSs 2010 konferenssissakin(3) (heinäkuussa) meillä on OSGeo-henkinen
workshop, jota vetää Dan Ames (MapWindowista tuttu).

OSGeon hallituksen piirissä on ollut puhetta kasvokkain tapaamisesta. Se
saattaa toteutua Intia-aktiona jo keväällä mutta varmaankin viimeistään
Barcelonan konferenssissa(4) syksyllä.

Niin, Barcelona. Olin noin kuukausi sitten Gironassa, Barcelonassa ja
Valenciassa, ilmapiiri Barcelonan konferenssin suhteen oli hyvin
positiivinen ja järjestäjät odottavat tähän asti suurinta
osanottajamäärää. Espanjassa on hyvin aktiivinen ja monipuolinen
OSGeo-yhteisö.

En ole ollut hyvä generoimaan aktiviteetteja OSGeo-Suomen puitteissa -
varmaan kukin on tehnyt ja tekee positiivisia asioita omasta puolestaan
- joten jotain meidän tarttis ehkä tehdä että vuoden päästä olisi
enemmän raportoitavaa... Kannustan ideoimaan ja aloitteellisuuteen.

Terveisin,

Ari

(1) http://cgs.nottingham.ac.uk/~osgis10/os_home.html
(2) http://www.sigte.udg.edu/sigte_en/
(3) http://www.iemss.org/iemss2010/index.html
(4) http://2010.foss4g.org/

--
Professor Ari Jolma
Department of Civil and Environmental Engineering
Email: ari.jolma at tkk.fi
http://geoinformatics.tkk.fi