[OSGeo Suomi] devALPO: Ohjelma ja ilmoittautuminen

Ari Jolma ari.jolma at gmail.com
Mon Sep 23 23:50:08 PDT 2013

On 09/24/2013 09:28 AM, Pekka Sarkola wrote:

> Terve !
>
> Sain kasattua nyt devALPOn ohjelman ja ilmoittautumislomakkeen kasaan:
> http://wiki.osgeo.org/wiki/DevALPO
>
> Ilmoittautukaa web-lomakkeella. Olisi kiva, että olisi muitakin
> osallistujia kuin puhujat.

Hei,

Mulla on ikävä kyllä muuta ohjelmaa tuohon aikaan, joten en pääse.

Mun isoin mielenkiinto kohdistuu tällä hetkellä ehkä näihin:

- WFS GDAL:in (no, OGR) ja Perlin avulla - olisi kiva saada webin kautta
konfiguroitava systeemi, jossa PostGISsissä oleva data (kaikki tai
tietyt tai niiden johdannaiset näkymien avulla) jaetaan WFS:n kautta ja
tietysti myös transaktiot. Eli siis olemassaolevan ohjelman(1)
parantelua ja kehittelyä. En ole muuten ihan ajan tasalla minkälaisia
ratkaisuja tähän on muilla (väärillä) ohjelmointikielillä kuten Java
(GeoServer).

- SMHI:n HYPE-mallin Swig-API ja sen kautta sen esim. QGISsiin kytkentä
(ks. HYPEn avulla laskettujen tietojen esittäminen vattenweb.smhi.se) -
nyt HYPE on pelkkä kasa FORTRANia

En vaan tiedä milloin näihin itse ehdin paneutua.

Ari

(1) https://github.com/ajolma/geoinformatica/blob/master/services/wfs.pl