[OSGeo Suomi] Latuviitta etsii java-koodaria

Rahkonen Jukka (Tike) jukka.rahkonen at mmmtike.fi
Mon Oct 6 07:09:01 PDT 2014

Terve.

Toimisikohan tämä palsta markkinapaikkana, tai olisiko muita vaihtoehtoja tavoittaa kotimaisia paikkatietokoodareita?

Tilanne on se, että minulla on käsissäni OpenJUMP:in laajennus, joka periaatteessa lukee Spatialite-kannasta tietoja tällä tavalla
http://ojwiki.soldin.de/index.php?title=OpenJUMP_with_SpatialLite#Using_SpatiaLite_with_Spatialite_Reader_Plugin

Ikävä kyllä Spatialite-binäärit (dll) tehdään versiosta 4.2 alkaen sellaisella tavalla, että tuo plug-in ei toimi.  Minulla on vahva aavistus siitä, mitä pitäisi tehdä, ja se merkitsisi todennäköisesti noin 5-10 rivin muokkausta java-koodiin.  Jos osaisin, niin tekisin itse, mutta kun en osaa, niin olen valmis käyttämään ammattiapua.  Kyseessä on huvin ja harrastuksen vuoksi tehtävä juttu, joten kovin paljon en ole aikonut maksaa, varsinkin koska tiedän itse kiertotien, jonka avulla saan 4.2-version käyttöön.  Se ei kuitenkaan ole sellainen, että sitä kehtaisi neuvoa kenellekään muulle, vaan mieluiten saisin homman toimimaan oikein ja miellyttävästi.

Palkan lisäksi (tai sijasta) olen valmis kertomaan kaiken, mitä tiedän Spatialitestä ja OpenJUMP:sta ja ylipäätään Spatialiten käyttämisestä java-ohjelmista. Taka-ajatuksena on myös totuttaa ALPO-ihmisiä siihen ajatukseen, että avoimen lähdekoodin projekteihin voi osallistua myös tekemällä itse tai sponsoroimalla, ei pelkästään nauttimalla valmiista tuloksesta.

Jos kiinnostaa, niin ota yhteyttä osoitteella
jukka.rahkonen at latuviitta.fi

-Jukka-