[OSGeo-Greek] Οργάνωση της Ελληνικής κοινότητας OSGeo για το 2012

Dimitris Kotzinos kotzino at csd.uoc.gr
Sun Mar 4 18:25:40 EST 2012

Καλησπέρα σε όλους,
και ιδιαίτερα στον Άγγελο και το Νίκο που επέστρεψαν στην πολιτική ζωή
μετά την υπηρεσία στην μαμά πατρίδα!
Παιδιά, χαίρομαι που σας βλέπω πίσω με όρεξη! :)

Καταρχήν να ζητήσω συγνώμη για την καθυστερημένη ανταπόκρισή μου στα
αρχικά μηνύματα του Άγγελου, ήμουν σε ένα ταξίδι μεταξύ άλλων.

Θα ήθελα να αρχίσω λέγοντας συγχαρητήρια στον Άγγελο για το release του
live DVD και θα ήθελα του χρόνου να έχουμε στο αντίστοιχο μήνυμα (και
αυτό είναι πρόκληση/πρόσκληση προς όλους εμάς τους υπόλοιπους)
ανακοίνωση πως στη δουλειά συμμετείχαν περισσότεροι άνθρωποι και
εργαστήρια γεωπληροφορικής ανά την Ελλάδα και όχι μόνο από το ΕΜΠ. Οπότε
είναι σημαντικό να απευθύνουμε πιο οργανωμένα πρόσκληση συμμετοχής σε
περισσότερους ανθρώπους.
Σε κάθε περίπτωση πάντως μπράβο Άγγελε για την πολλή και εξαιρετική
δουλειά που κάνατε και είμαι βέβαιος πως θα σας ανατεθεί και στο μέλλον
το release management.

Να έρθω τώρα και στα υπόλοιπα θέματα που ανέφεραν ο Άγγελος και ο Νίκος:
(1) ενημέρωση για την περυσινή συνάντηση GFOSS Users Camp:
Μπορώ να πω πως πήγε εξαιρετικά! Περιμέναμε γύρω στα 30 άτομα και είχαμε
πάνω από 70 δηλώσεις και 50 συμμετοχές! Όπως είπε και ο Νίκος με υψηλής
ποιότητας υλικό!
Και με υψηλής ποιότητας συμμετοχή!
Ετοιμάζω ένα site αφιερωμένο στο γεγονός με τις παρουσιάσεις και υλικό
από τη συνάντηση! Ελπίζω να το έχω έτοιμο σύντομα. Επίσης θα δημοσιευτεί
σύντομα (και θα το προωθήσω και στη λίστα) ένα report από την εκδήλωση
στο περιοδικό της HellasGIs.
Οπότε θα επανέλθω σε αυτό συνολικότερα.
(2) έχουμε ήδη ξεκινήσει προετοιμασίες για την φετινή 2η συνάντηση,
έχουμε βάλει μερικά πράγματα σε μια σειρά, μόλις καταλήξουμε σε μερικά
βασικά πράγματα θα σταλούν προσκλήσεις και στη λίστα αλλά και ανοιχτά
μέσα από όσα κανάλια διαθέτουμε για τη συμμετοχή όλων τόσο οργανωτικά
όσο και με παρουσιάσεις/workshops/κλπ
(3) θα ετοιμάσω, όπως και κάθε χρόνο, το Annual Report για το 2011, αν
κάποιος έχει υλικό δράσεων να συνεισφέρει που δεν γνωρίζω ας
επικοινωνήσει μαζί μου είτε απ' ευθείας είτε μέσω της λίστας. Σημειώστε
εδώ πως είναι σημαντικό σε δράσεις μας να αναφέρουμε το OSGeo! Καλό
είναι βέβαια να υπάρχει μια συνεννόηση πρώτα.
(4) για το IRC channel. Προσωπικά δεν έχω καμιά αντίρρηση να το
χρησιμοποιούμε, αν και μου φαίνεται λίγο δύσκολος τρόπος επικοινωνίας!
:) Το χρησιμοποιώ βέβαια και σε κάποιες άλλες περιπτώσεις. Διαχειριστής
από ότι καταλαβαίνω είναι ο Άγγελος (?, θα μας το επιβεβαιώσει ο ίδιος),
ο οποίος το ξεκίνησε - για τα υπόλοιπα θα μας ενημερώσει ο ίδιος.
Προτείνω όμως να χρησιμοποιούμε πρώτα περισσότερο τη λίστα, μια και
πρέπει να έχουμε μια σειρά θεμάτων για να συζητάμε στο κανάλι και αυτά
θα πρέπει να τίθενται οργανωμένα μέσα από μια σειρά συζητήσεων μέσω της
λίστας πρώτα και να συζητιούνται διεξοδικά μετά.
(5) για τη λίστα:
- διαχειριστής είμαι εγώ από την αρχή, η λίστα μέχρι στιγμής έχει
ελάχιστη κίνηση οπότε και ακόμα τα καταφέρνω. :)
- ο συνάδελφος Χρήστος Ιωσηφίδης έθεσε θέμα να γίνει δημόσιο to
membership της λίστας. Η μέχρι τώρα πρακτική στο OSGeo είναι να μην
είναι δημόσια τα ονόματα (γι' αυτό αν ρωτήσετε τη λίστα δεν θα σας
απαντήσει) καθαρά για λόγους αποφυγής spamming και άλλων τέτοιων
πρακτικών. Μια ενδιάμεση λύση - αλλά ΜΟΝΟ ΑΝ ΣΥΜΦΩΝΗΣΕΤΕ ΟΛΟΙ - είναι να
στείλω σε όλους τους εγγεγραμμένους στη λίστα όλα τα ονόματα, ώστε να
κυκλοφορήσει ελεγχόμενα. Η λίστα μας έχει λίγο spam μέχρι τώρα (σε εσάς
δεν φτάνει καθόλου δε) και θα ήθελα να μείνει έτσι.

Κλείνω με το σημαντικότερο και ίσως πιο επείγον:
διοργανώνουμε στις Σέρρες 5 & 6 Μαΐου 2012 την FOSSCOMM 2012
(http://serres.fosscomm.gr/). Για όσους δεν ξέρουν η συγκεκριμένη
εκδήλωση διοργανώνεται από τις open source communities της Ελλάδας κάθε
χρόνο και σε άλλη πόλη.
Θα ήταν καλό να έχουμε παρουσία και σαν OSGeo και ελληνική κοινότητα GI
open source αλλά και σαν άτομα με παρουσιάσεις και ίσως και κάποιο
workshop. Το format είναι ανοικτό και κάτι τέτοιο θα έχει μεγάλη απήχηση
εδώ μια και είναι και το τμήμα μου! :)
Οπότε τι λέτε; Ενδιαφέρεστε και αν ναι ποιοι και πως;
Αυτό είναι ίσως ένα καλό θέμα συζήτησης στη λίστα - οπότε περιμένω ιδέες
και μετά συνεχίζουμε τη συζήτηση και στο IRC.

Ζητώ συγνώμη για το μέγεθος του μηνύματος, αλλά είχαμε καιρό να τα
"πούμε" και τέθηκαν διάφορα ενδιαφέροντα θέματα! Θα επανέλθω και φυσικά
περιμένω αντιδράσεις από όλους σας όσο το δυνατό πιο σύντομα.
Ελπίζω να είναι η αρχή πολλών καινούριων πραγμάτων που θα κάνουμε -
πρέπει όμως να πω πως όλα απαιτούν περισσότερη συμμετοχή και συνεργασία
από όλους μας. Χώρος και δουλειά υπάρχει για όλους! :)

Χαιρετισμούς,

Δημήτρης

--
Dimitris Kotzinos, Ph.D.
Assistant Professor
e-mail: kotzino at teiser.gr
and
Information Systems Laboratory
Institute of Computer Science
Foundation for Research and Technology - Hellas (FORTH)
Heraklio, Greece
phone: +302810391635
fax: +30281039168
e-mail: kotzino at ics.forth.gr