[Nordic] Tåg till Foss4g 2019 i Bukarest

Nicklas Avén nicklas.aven at jordogskog.no
Tue Oct 23 04:50:53 PDT 2018

Hej

Jag planerar att ta tåget till Bukarest i aug 2019 till foss4g.
Om vi blev ett gäng på tåget så kunde det vara trevligt. Det tar ett
drygt dygn efter vad jag förstår. Ett dygn av utveckling och
diskussioner :-)

Man kan åka antingen via Wien, eller via Budapest.

Om det finns intresse för det så kunde vi komma överens om specifikt
tåg från Köpenhamn när det är möjligt.

Som jag förstår det så är det lättare att få bra pris om man är ute i
tid. Om vi dessutom är en grupp så borde det att gå att få till något
bra.

Om man åker via Wien så är det nattåg från Wien till Bucharest efter
vad jag har förstått.

Skulle detta vara intressant för flera så tar vi kontakt med en
resebyrå och ber dem ge ett tillbud för en grupp. Får vi ett pris tex
för 10 pers så går det säkert att lägga till fler senare.

Det finns säkert en risk att vi vill åka lite olika tider. Jag vill
vara med på code sprint som brukar vara efter själva konferansen tex.
Men det går säkert att lösa. En sak är prisdiskussionen, det andra är
vilka tåg vi faktiskt åker på. Kanske det bästa är att man köper
inerrail?

MVH

Nicklas Avén