[Portugal] Cálculo de áreas e distâncias em QGIS 3.10

Pedro Venâncio pedrongvenancio gmail.com
Quinta-Feira, 29 de Outubro de 2020 - 03:19:37 PDT

Bom dia Moisés,

A diferença está na função que se usa para calcular a área e se se faz o
cálculo sobre o elipsóide ou sobre um plano.

Usando a função *$area* -> "Returns the area of the current feature. The
area calculated by this function respects both the current project's
ellipsoid setting and area unit settings. For example, if an ellipsoid has
been set for the project then the calculated area will be ellipsoidal, and
if no ellipsoid is set then the calculated area will be planimetric."

Usando a função *area($geometry)* -> "Returns the area of a geometry
polygon object. Calculations are always planimetric in the Spatial
Reference System (SRS) of this geometry, and the units of the returned area
will match the units for the SRS. This differs from the calculations
performed by the $area function, which will perform ellipsoidal
calculations based on the project's ellipsoid and area unit settings."

Um abraço,
Pedro Venâncio

Moisés Ribeiro Teixeira <mribeiroteixeira  gmail.com> escreveu no dia
quinta, 29/10/2020 à(s) 09:39: