[QGIS-SE-user] VB: [Qgis-user] Announcing crowd funding campaign for composer rewrite and reporting framework

Karl Magnus Jönsson Karl-Magnus.Jonsson at kristianstad.se
Mon May 22 08:11:30 PDT 2017

Hej!
Jag vet ju inte exakt hur man tänker där. Kan ju vara så att man tänker att denna funktion är så pass konkret att det skulle passa bra som crowdfunding. De som tas med i programmet och täcks av QGIS.ORG kan var mer generella ombyggnader av kod som inte direkt ger några konkreta fördelar i forma av nya funktioner men är viktiga för att kunna bygga vidare på ett bra sätt. Det kan vara svårt för att få en organisation att betala för sådana ”under huven förbättringar”. Men visst, detta är ett gränsfall. Sen har väl Nyall redan något godkänt förslag i Grant programme. Och Grant programmet är ju ganska begränsat i storlek. Detta hade inte rymts.

Karl-Magnus