[Geoinquiets Barcelona] grup information explorers

Raf Roset rafroset at gmail.com
Fri Jun 17 02:51:01 EDT 2011

Bon dia,

ahir al vespre en Marc i jo vam assistir, com a Geoinquiets autodelegats, a
la primera reunió del grup Information Explorers.
Quan tingui les presentacions passaré el link, però de moment tots els que
volgueu us podeu apuntar al grup de Linkedin.

Es un grup amb una dinàmica similar a la nostra, amb gent molt interessant,
de sectors i amb professions molt diverses, i que es dediquen a la
recol·lecció, anàlisi i visualització de tota mena d'informació amb
propòsits molt diferents (trending, business intelligence, web scraping,
postreporting, big data, tercer sector, etc).

Vaig utilitzar la presentació que l'Oscar havia fet a Girona (gràcies!) i a
mi em sembla que la intersecció entre tots dos grups pot donar lloc a molt
bones iniciatives.

De momnet va sorgir una primera idea: es podria fer un mapa dinàmic del que
representen les retallades per als bobmbers de Barcelona ? Si disposessim de
les dades suficients es podria acabar plasmant la informació en un mapa
d'isocrones, i amb un control tipus slider, reduïr/augmentar la dotació
económica permetria visualitzar com les casernes de bombers abarquen
més/menys territori o en més/menys temps i per tant ajudar a comprendre la
importància i repercussió de les decisions que cal prendre.

I com aquest exemple se'n podrien fer d'altres, en una categoria que es
podria anomenar d'anàlisi espacial de conflictes.....

Moltes idees, molt networking, molta gent activa proposant coses molt
interessants.